<...script src="http://partner.privatbank.ua/flashscript.js" type="text/javascript">
[взломанный сайт] Получить свой бесплатный сайт в UcoZ WMmail.ru - сервис почтовых рассылок Доски Бесплатных Объявлений - Бизнес, Финансы - Доски Продвижения doski-pro.ru Your Yoga Web-IP.ru - Система Активной Рекламы СУПЕРСЕМЬЯ.ру" Заработок в Интернет ИНТЕРНЕТ-МАГАЗИН" Покупаем рекламу. Дорого. Кредитный автомат, кредиты вебмани, кредит wmz
Письма, Регистрации, Сёрфинг! Без минималки!
Если Вам помогла информация и Вы хотите отблагодарить, нажмите кнопку "Купить", дальше - "Оплатить с помощью карты". Спасибо!

Надежда - предпринимателям Украины

Объявление

ЗДРАВСТВУЙТЕ! Спасибо, что посетили мой сайт! Просматривая рекламу, Вы узнаёте что-то новое и помогаете заработать сайту:))) Теперь Вы можете пополнить свой мобильный счёт прямо на сайте через Приватбанк, имея карту Visa. Отсюда же можно производить любые расчёты, выбирая нужную пиктограмму. В рубриках КУПЛЮ - ПРОДАМ Вы можете оставить своё БЕСПЛАТНОЕ объявление или ссылку на СВОЙ сайт. Если возникнут вопросы - пишите мне в личку, у нас есть система-почта внутри Форума. Надежда.

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Надежда - предпринимателям Украины » Новый форум » СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ


СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Сообщений 1 страница 4 из 4

1

Текст документа:  Про затвердження Порядку надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати та внесення змін до переліку соціальних послуг, умов та порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) 1184- редакція від 19.12.2012

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 19 грудня 2012 р. № 1184

Київ

Про затвердження Порядку надання соціальних
послуг із встановленням диференційованої плати
та внесення змін до переліку соціальних послуг, умов
та порядку їх надання структурними підрозділами
територіального центру соціального обслуговування
(надання соціальних послуг)

Відповідно до частини шостої статті 7 Закону України “Про соціальні послуги” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити  Порядок надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати, що додається.

2. Внести до переліку соціальних послуг, умов та порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2009 р. № 1417 “Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 1, ст. 10, № 43, ст. 1407; 2011 р., № 94, ст. 3427; 2012 р., № 7, ст. 249, № 85, ст. 3460), зміни, що додаються.

                  Прем’єр-міністр України                                                   М. АЗАРОВ

Інд.26


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 грудня 2012 р. № 1184

ПОРЯДОК
надання соціальних послуг із встановленням
диференційованої плати

1. Цей Порядок визначає механізм надання соціальних послуг із встановленням диференційованої плати (далі — соціальні послуги).

2. Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, надаються підприємствами, установами, організаціями та закладами незалежно від форми власності та господарювання, фізичними особами — підприємцями, які відповідають критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, із залученням бюджетних коштів (далі — суб’єкти).

3. Соціальні послуги надаються особам, які мають право на їх отримання відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”, крім осіб, які мають право отримувати такі послуги безоплатно.

4. Диференційована плата за надання соціальних послуг установлюється в розмірі 12 відсотків середньомісячного сукупного доходу особи, яка потребує їх надання, за останні шість місяців.

Розмір щомісячної диференційованої плати за надання соціальних послуг не може перевищувати вартості послуг, що надаються протягом місяця.

Розмір диференційованої плати за надання соціальних послуг розраховується на підставі тарифів на платні соціальні послуги, що обчислені відповідно до Порядку регулювання тарифів на платні соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2005 р. № 268 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 15, ст. 759).

5. Різниця між розміром диференційованої плати та вартістю соціальної послуги відшкодовується відповідно до законодавства.

6. Для отримання соціальних послуг особа, яка потребує їх надання, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого комітету відповідної ради:

заяву із зазначенням згоди на оброблення персональних даних;

копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу (за наявності);

довідку про доходи за останні шість місяців;

у випадках, передбачених законодавством — медичний висновок про здатність до самообслуговування та потребу в постійній сторонній допомозі або виписку з медичної карти амбулаторного стаціонарного хворого;

копію довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності).

Для отримання соціальних послуг, що надаються недержавним суб’єктом, особа, яка потребує їх надання, подає зазначені документи такому суб’єктові.

У разі коли особа, яка потребує надання соціальних послуг, за віком або станом здоров’я неспроможна самостійно прийняти рішення про необхідність їх надання, таке рішення може прийняти опікун чи піклувальник, органи опіки та піклування відповідно до законодавства.

Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення виконавчого комітету відповідної ради або недержавний суб’єкт, до якого звернулась особа щодо надання соціальних послуг, складає протягом трьох днів акт обстеження матеріально-побутових умов проживання такої особи (за згодою) за формою, встановленою Мінсоцполітики, який разом із зазначеними документами подається місцевому органові виконавчої влади або органові місцевого самоврядування для прийняття відповідного рішення.

7. Рішення щодо надання соціальних послуг приймається в установленому порядку місцевим органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування протягом 15 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, та акта обстеження матеріально-побутових умов проживання особи, яка потребує їх надання (за наявності).

Про прийняте рішення місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування письмово повідомляє протягом трьох робочих днів структурному підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого комітету відповідної ради або недержавному суб’єкту, до якого звернулась особа щодо надання соціальних послуг.

Після прийняття рішення про надання соціальних послуг суб’єктом укладається відповідний договір з отримувачем таких послуг, примірна форма якого затверджується Мінсоцполітики.

8. Соціальні послуги надаються з дня укладення відповідного договору між суб’єктом та отримувачем соціальних послуг.

9. Диференційована плата за надання соціальних послуг встановлюється на календарний рік.

10. Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.

_____________________





ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 грудня 2012 р. № 1184

ЗМІНИ,
до переліку соціальних послуг, умов та порядку
їх надання структурними підрозділами
територіального центру соціального
обслуговування (надання соціальних послуг)

1. Пункт 7 доповнити абзацами такого змісту:

“Територіальний центр (у межах наявних можливостей) може надавати соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, із встановленням диференційованої плати відповідно до законодавства.

Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.”.

2. Пункт 26 доповнити підпунктом 10 такого змісту:

“10) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.”.

3. Пункт 30 доповнити підпунктом 7 такого змісту:

“7) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.”.

4. Пункт 35 доповнити підпунктом 6 такого змісту:

“6) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.”.

5. Пункт 46 доповнити підпунктом 11 такого змісту:

“11) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.”.

6. Підпункт 3 пункту 60 після слів “членів сім’ї” доповнити словами “або довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг”.

_____________________

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd

2

Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії
Верховна Рада України; Закон від 05.10.2000 № 2017-III

Документ 2017-14, чинний, поточна редакція - Редакція від 07.04.2012, підстава 4523-17

З А К О Н   У К Р А Ї Н И
                 Про державні соціальні стандарти                   та державні соціальні гарантії
  ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, N 48, ст.409 )
{ Із змінами, внесеними згідно із Законом   N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78                               - зміни діють по 31 грудня 2008 року }
        { Додатково див. Рішення Конституційного Суду           N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законом   N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 } 
     Цей Закон визначає правові засади формування та  застосування державних  соціальних  стандартів  і  нормативів,  спрямованих  на реалізацію закріплених Конституцією  України  (  254к/96-ВР  )  та законами України основних соціальних гарантій.
                             Розділ I                         ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
     Стаття 1. Визначення основних термінів і понять
     У цьому   Законі   терміни  і  поняття  вживаються  у  такому значенні:
     державні соціальні стандарти - встановлені  законами,  іншими нормативно-правовими  актами  соціальні  норми  і нормативи або їх комплекс,  на базі  яких  визначаються  рівні  основних  державних соціальних гарантій;
     державні соціальні гарантії - встановлені законами мінімальні розміри оплати праці,  доходів громадян,  пенсійного забезпечення, соціальної   допомоги,  розміри  інших  видів  соціальних  виплат, встановлені законами та іншими  нормативно-правовими  актами,  які забезпечують рівень життя не нижчий від прожиткового мінімуму;
     прожитковий мінімум   -  вартісна  величина  достатнього  для забезпечення   нормального   функціонування   організму    людини, збереження  його  здоров'я  набору  продуктів харчування,  а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального  набору послуг,   необхідних   для   задоволення   основних  соціальних  і культурних потреб особистості;
     соціальні норми   і   нормативи   -   показники   необхідного споживання  продуктів харчування,  непродовольчих товарів і послуг та  забезпечення   освітніми,   медичними,   житлово-комунальними, соціально-культурними послугами;
     нормативи витрат   (фінансування)   -  показники  поточних  і капітальних  витрат  з  бюджетів  усіх  рівнів   на   забезпечення задоволення  потреб на рівні,  не нижчому від державних соціальних стандартів і нормативів.
     Стаття 2. Мета встановлення державних соціальних стандартів і                нормативів
     Державні соціальні  стандарти  і  нормативи  встановлюються з метою:
     визначення механізму реалізації соціальних прав та  державних соціальних гарантій громадян, визначених Конституцією України;
     визначення пріоритетів  державної  соціальної  політики  щодо забезпечення потреб людини в матеріальних  благах  і  послугах  та фінансових ресурсів для їх реалізації;
     визначення та   обгрунтування  розмірів  видатків  Державного бюджету України,  бюджету Автономної Республіки Крим  та  місцевих бюджетів,  соціальних  фондів  на соціальний захист і забезпечення населення та утримання соціальної сфери.
     На основі соціальних стандартів визначаються розміри основних соціальних  гарантій:  мінімальних  розмірів  заробітної  плати та пенсії за віком, інших видів соціальних виплат і допомоги.
     Державні соціальні  стандарти  обов'язково  враховуються  при розробці програм економічного і соціального розвитку.
     Стаття 3. Принципи формування державних соціальних                стандартів і нормативів
     Формування державних  соціальних  стандартів   і   нормативів здійснюється за такими принципами:
     забезпечення визначених  Конституцією України соціальних прав та державних соціальних гарантій достатнього життєвого  рівня  для кожного;
     законодавчого встановлення найважливіших державних соціальних стандартів і нормативів;
     диференційованого за    соціально-демографічними     ознаками підходу до визначення нормативів;
     наукової обгрунтованості норм споживання та забезпечення;
     соціального партнерства;
     гласності та  громадського  контролю  при  їх  визначенні  та застосуванні;
     урахування вимог норм міжнародних договорів України  у  сфері соціального захисту та трудових відносин.
     Стаття 4. Система і класифікація соціальних нормативів
     За характером   задоволення   соціальних   потреб   соціальні нормативи поділяються на:
     нормативи споживання  -  розміри  споживання  в  натуральному виразі  за  певний  проміжок  часу  (за рік,  за місяць,  за день) продуктів харчування,  непродовольчих товарів поточного споживання та деяких видів послуг;
     нормативи забезпечення   -   визначена  кількість  наявних  в особистому споживанні предметів  довгострокового  користування,  а також  забезпечення  певної  території  мережею  закладів  охорони здоров'я,    освіти,     підприємств,     установ,     організацій соціально-культурного, побутового, транспортного обслуговування та житлово-комунальних послуг;
     нормативи доходу - розмір особистого доходу  громадянина  або сім'ї,  який  гарантує їм достатній рівень задоволення потреб,  що обраховується  на  основі  визначення  вартісної  величини  набору нормативів споживання та забезпечення.
     За рівнем  задоволення  соціальних потреб соціальні нормативи поділяються на:
     нормативи раціонального  споживання  -  рівень,  що  гарантує оптимальне задоволення потреб;
     нормативи мінімального   споживання  -  соціально  прийнятний рівень споживання продуктів харчування,  непродовольчих товарів та послуг виходячи з соціальних або фізіологічних потреб;
     статистичні нормативи - нормативи,  що визначаються на основі показників фактичного споживання  або  забезпеченості  для  всього населення чи його окремих соціально-демографічних груп.
     Стаття 5. Порядок формування, встановлення та затвердження                державних соціальних стандартів і нормативів
     Державні соціальні   стандарти   і   нормативи    формуються, встановлюються та затверджуються у порядку,  визначеному Кабінетом Міністрів України за участю  та  погодженням  з  іншими  сторонами соціального  партнерства,  якщо  інше  не передбачено Конституцією України та законами України.
     Стаття 6. Базовий державний соціальний стандарт
     Базовим державним   соціальним   стандартом   є   прожитковий мінімум,   встановлений  законом,  на  основі  якого  визначаються державні  соціальні  гарантії  та  стандарти  у   сферах   доходів населення, житлово-комунального, побутового, соціально-культурного обслуговування, охорони здоров'я та освіти.
                            Розділ II                    СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ДЕРЖАВНИХ               СОЦІАЛЬНИХ СТАНДАРТІВ І НОРМАТИВІВ ТА                      ГАРАНТІЇ ЇХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
     Стаття 7. Державні соціальні стандарти у сфері доходів                населення
     Державні соціальні   стандарти   у  сфері  доходів  населення встановлюються з метою визначення  розмірів  державних  соціальних гарантій  у  сфері оплати праці,  виплат за обов'язковим державним соціальним страхуванням, права на отримання інших видів соціальних виплат  і  державної  соціальної допомоги та їх розмірів,  а також визначення пріоритетності напрямів державної соціальної політики.
     Стаття 8. Державні соціальні нормативи у сфері соціальних                послуг
     Державні  соціальні  нормативи  у  сфері  надання  соціальних послуг  встановлюються  для визначення розмірів державних гарантій соціальної  підтримки  осіб,  які  перебувають у складних життєвих обставинах.
     З цією метою визначаються:
     перелік,  види  та обсяги соціальних послуг, які надаються за рахунок державного та місцевого бюджетів і страхових фондів;
     норми  та  нормативи  надання  соціальних  послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
     показники якості соціальних послуг.
{   Стаття  8  в  редакції  Закону  N  4523-VI  (  4523-17  )  від 15.03.2012 }
     Стаття 9. Державні соціальні нормативи у сфері                житлово-комунального обслуговування
     Державні соціальні  нормативи  у  сфері  житлово-комунального обслуговування   встановлюються   з   метою  визначення  державних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів плати за житло і житлово-комунальні послуги, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло.
     До їх числа відносяться:
     гранична норма   оплати    послуг    з    утримання    житла, житлово-комунальних послуг залежно від отримуваного доходу;
     соціальна норма     житла     та    нормативи    користування житлово-комунальними послугами,  щодо оплати  яких  держава  надає пільги та встановлює субсидії малозабезпеченим громадянам;
     показники якості надання житлово-комунальних послуг.
     Стаття 10. Державні соціальні нормативи у сфері транспортного                 обслуговування та зв'язку
     Державні соціальні   нормативи    у    сфері    транспортного обслуговування та зв'язку включають:
     норми забезпечення транспортом загального користування;
     показники якості транспортного обслуговування;
     норми забезпеченості населення послугами зв'язку.
     Стаття 11. Державні соціальні нормативи у сфері охорони                 здоров'я
     До державних соціальних нормативів у сфері  охорони  здоров'я включаються:
     перелік та   обсяг   гарантованого  рівня  медичної  допомоги громадянам у державних і комунальних закладах охорони здоров'я;
     нормативи надання  медичної  допомоги,  що  включають   обсяг діагностичних, лікувальних та профілактичних процедур;
     показники якості надання медичної допомоги;
     нормативи пільгового забезпечення окремих категорій населення лікарськими засобами та іншими спеціальними засобами;
     нормативи забезпечення стаціонарною медичною допомогою;
     нормативи забезпечення медикаментами державних і  комунальних закладів охорони здоров'я;
     нормативи санаторно-курортного забезпечення;
     нормативи забезпечення  харчуванням у державних і комунальних закладах охорони здоров'я.
     Стаття 12. Державні соціальні нормативи у сфері забезпечення                 навчальними закладами
     До державних   соціальних  нормативів  у  сфері  забезпечення навчальними закладами включаються:
     перелік та  обсяг   послуг,   що   надаються   державними   і комунальними    закладами    дошкільної,    загальної   середньої, професійно-технічної та вищої освіти;
     нормативи граничного    наповнювання    класів,    груп    та співвідношення   вихованців,   учнів,   студентів  і  педагогічних працівників у навчальних закладах;
     норми матеріального  забезпечення  навчальних   закладів   та додаткових видів соціального і матеріального забезпечення учнів.
     Стаття 13. Державні соціальні нормативи у сфері                 обслуговування закладами культури
     До державних соціальних  нормативів  у  сфері  обслуговування закладами культури включаються:
     перелік та обсяг безоплатних послуг,  які надаються населенню закладами, підприємствами, організаціями та установами культури;
     показники якості   надання   населенню   послуг    закладами, підприємствами, організаціями та установами культури;
     нормативи забезпечення  населення закладами,  підприємствами, організаціями та установами культури.
     Стаття 14. Державні соціальні нормативи у сфері                 обслуговування закладами фізичної                 культури та спорту
     До державних соціальних  нормативів  у  сфері  обслуговування закладами фізичної культури та спорту включаються:
     перелік та обсяг безоплатних послуг,  які надаються населенню закладами фізичної  культури,  спорту,  а  також  дитячо-юнацькими спортивними школами;
     нормативи забезпечення  населення закладами фізичної культури та спорту.
     Стаття 15. Державні соціальні нормативи у сфері побутового                 обслуговування, торгівлі та громадського                 харчування
     До державних  соціальних  нормативів   у   сфері   побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування включаються:
     нормативи забезпечення населення побутовими послугами;
     показники якості надання побутових послуг;
     нормативи забезпечення   торговельною  площею  та  місцями  у закладах громадського харчування;
     показники якості та  безпеки  товарів  і  послуг  підприємств громадського харчування.
     Стаття 16. Гарантії забезпечення державних соціальних                 стандартів і нормативів
     Держава гарантує забезпечення  основних  потреб  громадян  на рівні  встановлених  законом  державних  соціальних  стандартів  і нормативів.
                            Розділ III                ОСНОВНІ ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ,               ПОРЯДОК ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ
     Стаття 17. Основні державні соціальні гарантії та порядок                 визначення їх розмірів
     Основні державні соціальні гарантії встановлюються законами з метою  забезпечення  конституційного  права  громадян на достатній життєвий рівень.
     До числа основних державних соціальних гарантій включаються:
     мінімальний розмір заробітної плати;
     мінімальний розмір пенсії за віком;
     неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
     розміри державної соціальної  допомоги  та  інших  соціальних виплат.
     Основні державні соціальні гарантії,  які є основним джерелом існування,  не можуть  бути  нижчими  від  прожиткового  мінімуму, встановленого законом.
     Стаття 18. Інші державні соціальні гарантії
     Законами України   з   метою   надання  соціальної  підтримки населенню  України  в  цілому  та  окремим   категоріям   громадян встановлюються державні гарантії щодо:
     рівня життя  населення,  що  постраждало  внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС; 
     {  Абзац  третій  статті  18  виключено  на  підставі  Закону N   107-VI   (   107-17   )   від   28.12.2007   -  зміну  визнано неконституційною    згідно   з   Рішенням   Конституційного   Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 } 
     стипендій учням  професійно-технічних  та   студентам   вищих державних навчальних закладів;
     індексації доходів  населення з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності  їх  грошових доходів в умовах зростання цін;
     надання гарантованих      обсягів      соціально-культурного, житлово-комунального,  транспортного, побутового обслуговування та обслуговування у сфері освіти, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, торгівлі та громадського харчування;
     забезпечення пільгових умов задоволення потреб у  товарах  та послугах  окремим  категоріям громадян,  які потребують соціальної підтримки.
     Стаття 19. Порядок визначення та застосування державних                 соціальних гарантій в реалізації державної                 соціально-економічної політики
     Виключно законами України визначаються:
     мінімальний розмір заробітної плати;
     мінімальний розмір пенсії за віком;
     неоподатковуваний мінімум доходів громадян;
     величина порогу індексації грошових доходів громадян;
     пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв'язку та критерії їх надання.
     Державні соціальні   гарантії   є   обов'язковими   для  всіх державних органів,  органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
     Органи місцевого  самоврядування  при  розробці та реалізації місцевих   соціально-економічних   програм   можуть    передбачати додаткові соціальні гарантії за рахунок коштів місцевих бюджетів.
                            Розділ IV                   ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАДАННЯ                   ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ ГАРАНТІЙ
     Стаття 20. Основні засади фінансового забезпечення надання                 державних соціальних гарантій
     Надання державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок бюджетів усіх рівнів, коштів підприємств, установ і організацій та соціальних фондів на засадах адресності та цільового використання.
     Державні соціальні гарантії та державні соціальні стандарти і нормативи є основою для розрахунку видатків на соціальні  цілі  та формування на їх основі бюджетів усіх рівнів та соціальних фондів, міжбюджетних  відносин,  розробки  загальнодержавних  і   місцевих програм економічного і соціального розвитку.
     Розрахунки і   обгрунтування   до   показників   видатків  на соціальні цілі у  проектах  Державного  бюджету  України,  бюджету Автономної  Республіки  Крим  та місцевих бюджетів здійснюються на підставі державних соціальних стандартів, визначених відповідно до цього Закону.
     Розробка та  виконання  Державного  бюджету України,  бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих  бюджетів  здійснюються  на основі   пріоритетності  фінансування  видатків  для  забезпечення надання державних соціальних гарантій.
     Залучення підприємствами,      установами,      організаціями соціально-культурного,       житлово-комунального,      побутового обслуговування,  закладами охорони здоров'я  та  освіти  коштів  з додаткових  джерел  фінансування,  не  заборонених  законом,  не є підставою для  зменшення  бюджетного  фінансування  відповідно  до нормативів.
     Стаття 21. Нормативи фінансового забезпечення державних                 соціальних гарантій
     З метою забезпечення надання  державних  соціальних  гарантій обраховуються такі види нормативів витрат (фінансування):
     нормативи фінансування поточних витрат на одного мешканця,  а для окремих видів соціальних послуг - на одну особу,  яка підлягає даному виду обслуговування;
     нормативи фінансування  поточних  витрат  на утримання мережі закладів  охорони  здоров'я,  освіти,  підприємств,   організацій, установ соціально-культурного,  житлово-комунального та побутового обслуговування;
     нормативи державних  капітальних  вкладень   на   будівництво закладів   охорони  здоров'я,  освіти,  підприємств,  організацій, установ соціально-культурного,  житлово-комунального та побутового обслуговування.
     Окремо визначаються   нормативи   коштів  Державного  бюджету України та місцевих бюджетів,  що спрямовуються на покриття витрат підприємств,    установ   і   організацій   соціально-культурного, житлово-комунального  та   побутового   обслуговування,   які   не покриваються виплатами населення.
     Нормативи фінансування   встановлюються   під  час  прийняття Закону України про Державний бюджет України  на  поточний  рік,  а також під час формування бюджетів соціальних фондів.
     Стаття 22. Розмежування повноважень органів державної влади                 та органів місцевого самоврядування щодо                 фінансового забезпечення надання державних                 соціальних гарантій
     Розмежування повноважень органів державної влади  та  органів місцевого   самоврядування  у  сфері  формування  та  застосування нормативів фінансового забезпечення надання  державних  соціальних гарантій визначається   відповідно    до    Конституції    України ( 254к/96-ВР ) та законів України.
     Координацію діяльності органів виконавчої  влади  та  органів місцевого  самоврядування  щодо  застосування державних соціальних стандартів і нормативів  та  нормативів  фінансового  забезпечення надання   державних   соціальних  гарантій  здійснюють  спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади,  що  відповідають за  реалізацію  державної політики у сфері фінансів та соціального захисту.
     Стаття 23. Державна підтримка забезпечення надання                 державних соціальних гарантій
     Держава здійснює фінансову підтримку місцевого самоврядування з метою забезпечення  надання  державних  соціальних  гарантій  на основі нормативів витрат (фінансування).
     Цільова державна  підтримка здійснюється з метою вирівнювання можливостей  окремих  територіальних  громад   щодо   забезпечення надання державних соціальних гарантій.
                             Розділ V                        ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
     Стаття 24. Державний моніторинг застосування державних                 соціальних стандартів і нормативів
     З метою  дотримання  державних  соціальних  гарантій,  оцінки ефективності державної соціальної політики, її впливу на рівень та якість життя в Україні здійснюється постійний державний моніторинг у   сфері   застосування  та  фінансового  забезпечення  державних соціальних стандартів і нормативів.
     Основними засобами здійснення моніторингу є:
     щомісячна оцінка  вартісної   величини   основних   державних соціальних стандартів;
     ведення державного   статистичного   обліку  щодо  дотримання державних соціальних стандартів і нормативів;
     поточне коригування вартісних  величин  державних  соціальних нормативів  та  нормативів витрат (фінансування) залежно від зміни цін та інших умов їх формування.
     За результатами моніторингу  здійснюється  перегляд  розмірів державних соціальних гарантій в порядку, що визначається законами.
     Порядок проведення    моніторингу    застосування   державних соціальних   стандартів   і   нормативів   та   його   фінансового забезпечення визначається Кабінетом Міністрів України.
     Відомості про   розміри  державних  соціальних  стандартів  і нормативів,  а також щодо результатів моніторингу їх  застосування підлягають публікації в офіційних виданнях.
     Стаття 25. Контроль за дотриманням законодавства про                 державні соціальні стандарти і нормативи                 та державні соціальні гарантії
     Контроль за  дотриманням законодавства про державні соціальні стандарти і нормативи та державні соціальні гарантії  здійснюється органами  державної  влади та органами місцевого самоврядування із залученням громадських  організацій  та  незалежних  експертів  на засадах гласності.
     Об'єднання профспілок  відповідно  до  їх  повноважень можуть проводити перевірки дотримання державних соціальних  стандартів  і нормативів  та державних соціальних гарантій,  з результатами яких вони ознайомлюють  органи  державної  влади  та  органи  місцевого самоврядування.
     Стаття 26. Відповідальність за порушення законодавства про                 державні соціальні стандарти та державні                 соціальні гарантії
     Посадові особи,  винні у порушенні законодавства про державні соціальні  стандарти  та  державні  соціальні   гарантії,   несуть відповідальність у порядку, передбаченому законодавством.
     Стаття 27. Порядок введення Закону в дію
     1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
     2. Кабінету  Міністрів  України  у шестимісячний термін після набрання чинності цим Законом:
     подати проекти законів України  щодо  встановлення  державних соціальних гарантій;
     привести свої  нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
     розробити та  затвердити  державний  класифікатор  соціальних стандартів і нормативів. 
Президент України                                         Л.КУЧМА
м. Київ, 5 жовтня 2000 року           N 2017-III

3

Про соціальні послуги
Верховна Рада України; Закон від 19.06.2003 № 966-IV
Документ 966-15, чинний, поточна редакція - Редакція від 18.10.2012, підстава 5290-17

З А К О Н   У К Р А Ї Н И
                      Про соціальні послуги
  ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 45, ст.358 )
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами    N 1891-IV ( 1891-15 ) від 24.06.2004, ВВР, 2004, N 50, ст.537    N 1276-VI ( 1276-17 ) від 16.04.2009, ВВР, 2009, N 38, ст.535    N 1759-VI ( 1759-17 ) від 15.12.2009, ВВР, 2010, N  9, ст.76    N 3236-VI ( 3236-17 ) від 19.04.2011, ВВР, 2011, N 42, ст.435    N 3739-VI ( 3739-17 ) від 20.09.2011, ВВР, 2012, N 19-20, ст.173    N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012    N 5076-VI ( 5076-17 ) від 05.07.2012    N 5290-VI ( 5290-17 ) від 18.09.2012 } 
     Цей Закон  визначає  основні  організаційні та правові засади надання соціальних  послуг  особам,  які  перебувають  у  складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
                             Розділ I
                        ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
     Стаття 1. Визначення основних термінів
     У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
     соціальні  послуги  -  комплекс  заходів  з  надання допомоги особам,  окремим  соціальним  групам,  які  перебувають у складних життєвих  обставинах  і  не можуть самостійно їх подолати, з метою розв'язання  їхніх  життєвих  проблем;  {  Абзац другий статті 1 в редакції Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     складні    життєві    обставини   -   обставини,   спричинені інвалідністю,   віком,  станом  здоров'я,  соціальним  становищем, життєвими звичками і способом життя, внаслідок яких особа частково або  повністю  не  має  (не  набула  або  втратила)  здатності  чи можливості  самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя та брати  участь  у  суспільному  житті;  {  Абзац третій статті 1 із змінами,  внесеними  згідно  із  Законом N 3739-VI ( 3739-17 ) від 20.09.2011;   в   редакції  Закону  N  4523-VI  (  4523-17  )  від 15.03.2012 }
     соціальний працівник - професійно підготовлений фахівець,  що має  необхідну  кваліфікацію  у  сфері  соціальної  роботи і надає соціальні послуги;
     соціальне обслуговування - система  соціальних  заходів,  яка передбачає  сприяння,  підтримку  і послуги,  що надають соціальні служби окремим  особам  чи  групам  населення  для  подолання  або пом'якшення  життєвих труднощів,  підтримки їх соціального статусу та повноцінної життєдіяльності;
     соціальні служби  -  підприємства,  установи  та  організації незалежно від форм власності і господарювання,  а також громадяни, що надають соціальні послуги особам,  які перебувають  у  складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги; 
     {   Абзац  сьомий  статті  1  виключено  на  підставі  Закону N 3236-VI ( 3236-17 ) від 19.04.2011 } 
     тимчасовий притулок  для  дорослих  - організація нічного або тимчасового  проживання  бездомних людей, осіб, що постраждали від фізичного або психічного насильства та торгівлі людьми, стихійного лиха,  катастрофи  тощо,  з  наданням  їм правової, психологічної, соціальної,  медичної та побутової допомоги в подоланні тимчасових труднощів,  сприянні у встановленні особи, відновленні документів, паспортизації  та  працевлаштуванні;  {  Абзац восьмий статті 1 із змінами,  внесеними  згідно  із Законами N 1276-VI ( 1276-17 ) від 16.04.2009, N 3739-VI ( 3739-17 ) від 20.09.2011 }
     тимчасовий притулок    для    неповнолітніх   -   організація тимчасового проживання,  виховання, утримання безпритульних дітей, дітей,   позбавлених   батьківського   піклування,   які   зазнали жорстокості,  насильства  та постраждали від торгівлі дітьми або з інших  причин  потребують  соціального  захисту;  { Абзац дев'ятий статті  1  із  змінами,  внесеними  згідно  із Законом  N  3739-VI ( 3739-17 ) від 20.09.2011 } 
     {  Абзац  десятий  статті  1  виключено  на  підставі  Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 } 
     суб'єкти,   що  надають  соціальні  послуги  -  підприємства, установи,  організації та заклади незалежно від форми власності та господарювання,  фізичні  особи  -  підприємці,  які  відповідають критеріям  діяльності  суб'єктів,  що надають соціальні послуги, а також  фізичні  особи,  які  надають  соціальні  послуги;  { Абзац одинадцятий  статті  1 в редакції Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     соціальний  робітник  - особа, яка надає соціальні послуги та має  підготовку,  що  відповідає  вимогам  та характеру роботи, що виконується;  {  Статтю  1 доповнено абзацом дванадцятим згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     соціальна   група   -  група  осіб,  об'єднаних  за  спільною соціальною,  демографічною  або  іншою  ознакою, які перебувають у складних  життєвих  обставинах  і потребують надання їм однотипних соціальних послуг; { Статтю 1 доповнено абзацом тринадцятим згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     державний    стандарт    соціальної   послуги   -   визначені нормативно-правовим  актом  центрального органу виконавчої влади у сфері соціальної політики зміст та обсяг, норми і нормативи, умови та   порядок  надання  соціальної  послуги,  показники  її  якості ( z0876-12 );
{  Статтю  1  доповнено  абзацом  чотирнадцятим  згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     показники  якості  соціальних послуг - сукупність показників, які  використовуються  для  оцінювання  діяльності  суб'єктів,  що надають   соціальні   послуги,   які   ґрунтуються  на  позитивній результативності  соціальних  послуг  відносно  її  одержувачів  і ступеня  задоволення  їх  потреби  в  цих  послугах;  {  Статтю  1 доповнено   абзацом  п'ятнадцятим  згідно  із  Законом  N  4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     соціальне  замовлення  - засіб регулювання діяльності у сфері надання  соціальних  послуг  шляхом залучення на договірній основі суб'єктів  господарювання  для  задоволення  потреб  у  соціальних послугах,   визначених  місцевими  органами  виконавчої  влади  та органами  місцевого  самоврядування.  { Статтю 1 доповнено абзацом шістнадцятим   згідно  із  Законом  N  4523-VI  (  4523-17  )  від 15.03.2012 }
     Стаття 2. Основні засади надання соціальних послуг
     Основними засадами надання соціальних послуг є:
     сприяння особам,   що   перебувають   у   складних   життєвих обставинах,  які  вони  не  в  змозі подолати за допомогою наявних засобів і можливостей;
     попередження виникнення складних життєвих обставин;
     створення умов для самостійного розв'язання життєвих проблем, що виникають.
     Стаття 3. Основні принципи надання соціальних послуг
     Надання соціальних послуг ґрунтується на принципах:
     адресності та індивідуального підходу;
     доступності та відкритості;
     добровільності вибору   отримання   чи  відмови  від  надання соціальних послуг;
     гуманності;
     комплексності;
     максимальної ефективності    використання    бюджетних     та позабюджетних коштів суб'єктами, що надають соціальні послуги;
     законності;
     соціальної справедливості;
     забезпечення    конфіденційності   суб'єктами,   що   надають соціальні  послуги;  {  Абзац  десятий  статті 3 в редакції Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     дотримання   суб'єктами,   що   надають   соціальні  послуги, державних  стандартів  соціальних  послуг,  етичних норм і правил. {  Статтю  3  доповнено  абзацом  одинадцятим  згідно  із  Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Стаття 4. Законодавство про соціальні послуги
     Законодавство України  про  соціальні  послуги ґрунтується на Конституції України ( 254к/96-ВР ) і складається з  цього  Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України.
     У разі якщо міжнародними договорами України встановлено більш високі вимоги до надання соціальних послуг, ніж ті, що передбачені законодавством   України,   застосовуються   правила  міжнародного договору.
                            Розділ II
           ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ГРОМАДЯН, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ      У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ ТА ПОТРЕБУЮТЬ СТОРОННЬОЇ                   ДОПОМОГИ, НА СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ
     Стаття 5. Види соціальних послуг та форми їх надання
     Основними формами надання  соціальних  послуг  є  матеріальна допомога та соціальне обслуговування.
     Матеріальна допомога   надається  особам,  що  знаходяться  у складній життєвій ситуації,  у вигляді  грошової  або  натуральної допомоги:  продуктів  харчування,  засобів  санітарії  і особистої гігієни,  засобів  догляду  за  дітьми,  одягу,  взуття  та  інших предметів   першої  необхідності,  палива,  а  також  технічних  і допоміжних засобів реабілітації.
     Соціальне обслуговування здійснюється: { Абзац перший частини третьої  статті  5  в  редакції  Закону  N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     за місцем проживання особи (вдома);
     у стаціонарних інтернатних установах та закладах;
     у реабілітаційних установах та закладах;
     в установах та закладах денного перебування;
     в установах    та   закладах   тимчасового   або   постійного перебування;
     у  територіальних  центрах надання соціальних послуг; { Абзац сьомий  частини  третьої  статті  5  в  редакції  Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     в інших закладах соціальної підтримки (догляду).
     Відповідно до  цього  Закону  можуть  надаватися  такі   види соціальних послуг:
     соціально-побутові послуги    -    забезпечення    продуктами харчування,  м'яким та твердим  інвентарем,  гарячим  харчуванням, транспортними  послугами,  засобами малої механізації,  здійснення соціально-побутового   патронажу,  соціально-побутової  адаптації, виклик  лікаря,  придбання  та доставка медикаментів тощо; { Абзац другий  частини четвертої статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     психологічні послуги   -   надання   консультацій   з  питань психічного здоров'я та поліпшення взаємин з  оточуючим  соціальним середовищем,   застосування   психодіагностики,   спрямованої   на вивчення  соціально-психологічних  характеристик  особистості,   з метою  її  психологічної  корекції або психологічної реабілітації, надання методичних порад;
     соціально-педагогічні послуги   -   виявлення   та   сприяння розвитку  різнобічних  інтересів і потреб осіб,  які перебувають у складних   життєвих   обставинах,   організація    індивідуального навчального,   виховного   та   корекційного  процесів,  дозвілля, спортивно-оздоровчої, технічної  та  художньої  діяльності   тощо, а також  залучення  до роботи різноманітних закладів,  громадських організацій, заінтересованих осіб;
     соціально-медичні послуги  -  консультації  щодо  запобігання виникненню   та   розвитку  можливих  органічних  розладів  особи, збереження,  підтримка  та   охорона   її   здоров'я,   здійснення профілактичних, лікувально-оздоровчих заходів, працетерапія;
     соціально-економічні послуги   -   задоволення   матеріальних інтересів і потреб  осіб,  які  перебувають  у  складних  життєвих обставинах,   що  реалізуються  у  формі  надання  натуральної  чи грошової  допомоги,  а  також  допомоги  у   вигляді   одноразових компенсацій;
     юридичні послуги  -  надання  консультацій  з  питань чинного законодавства,  здійснення захисту прав  та  інтересів  осіб,  які перебувають у складних життєвих обставинах,  сприяння застосуванню державного примусу і реалізації юридичної  відповідальності  осіб, що  вдаються  до  протиправних  дій  щодо  цієї  особи (оформлення правових  документів, захист прав та інтересів особи, інша правова допомога тощо);
{  Абзац  сьомий  частини четвертої статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5076-VI ( 5076-17 ) від 05.07.2012 }
     послуги з   працевлаштування   -   пошук  підходящої  роботи, сприяння   у   працевлаштуванні   та    соціальне    супроводження працевлаштованої особи; 
     {  Абзац  дев'ятий  частини  четвертої  статті 5 виключено на підставі Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 } 
     інформаційні послуги  -  надання  інформації,  необхідної для вирішення складної   життєвої   ситуації   (довідкові    послуги); розповсюдження    просвітницьких   та   культурно-освітніх   знань (просвітницькі  послуги);  поширення  об'єктивної  інформації  про споживчі властивості та види соціальних послуг,  формування певних уявлень   і   ставлення   суспільства   до   соціальних    проблем (рекламно-пропагандистські послуги);
     інші соціальні послуги.
     Суб'єкти, що надають соціальні послуги,  можуть їх надавати в інших   формах,  не  передбачених  цією  статтею,  але  визначених Кабінетом  Міністрів  України в переліку платних соціальних послуг ( 12-2004-п ). 
     {  Частину  шосту  статті  5  виключено  на  підставі  Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 } 
     Перелік та  порядок  надання  соціальних  послуг  за   видами загальнообов'язкового     державного    соціального    страхування регулюються  законодавством   про   загальнообов'язкове   державне соціальне страхування.
     Стаття 6. Право на отримання соціальних послуг
     Право на отримання соціальних послуг мають громадяни України, а  також  іноземці  та  особи  без  громадянства, які проживають в Україні  на  законних підставах та перебувають у складних життєвих обставинах,  у  тому  числі  особи, на яких поширюється дія Закону України  "Про  біженців  та  осіб,  які потребують додаткового або тимчасового захисту" ( 3671-17 ).
{  Текст  статті  6  в  редакції  Закону N 5290-VI ( 5290-17 ) від 18.09.2012 }
                            Розділ III
                 ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ З НАДАННЯ                         СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
     Стаття 7. Порядок надання соціальних послуг
     Суб'єкти,  що  надають  соціальні  послуги,  здійснюють  свою діяльність  відповідно  до статутних документів, цивільно-правових договорів  (для  фізичних  осіб  -  підприємців), в яких визначено перелік соціальних послуг, категорії осіб, яким вони надаються, за наявності  відповідної  підготовки  їх  працівників, з дотриманням державних  стандартів  соціальних послуг, етичних, правових норм і принципів   надання   соціальних   послуг.   Критерії   діяльності суб'єктів,  що надають соціальні послуги, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
{  Частина  перша статті 7 в редакції Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Суб'єкти, що надають соціальні послуги, на договірних засадах можуть залучати  для  виконання  цієї  роботи  інші  підприємства, установи, організації, фізичних осіб, зокрема волонтерів.
     Перелік   соціальних   послуг  (  z1614-12  )  затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики. {  Статтю  7  доповнено новою частиною згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Соціальні послуги  можуть  надаватися  як  за  плату,  так  і безоплатно.
     Соціальні  послуги  державними  та комунальними суб'єктами, а також   іншими   суб'єктами,   що  надають  соціальні  послуги  із залученням  бюджетних  коштів,  в  обсягах,  визначених державними стандартами  соціальних  послуг,  безоплатно  надаються:  {  Абзац перший  частини  п'ятої  статті  7  в  редакції  Закону  N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     громадянам, які не здатні до самообслуговування у  зв'язку  з похилим  віком,  хворобою,  інвалідністю  і  не мають рідних,  які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;
     громадянам,  які перебувають у складних життєвих обставинах у зв'язку   з   безробіттям   і  зареєстровані  в  державній  службі зайнятості  як  такі,  що  шукають  роботу, бездомністю, стихійним лихом,  катастрофами,  особам, яких визнано біженцями або особами, які  потребують  додаткового  захисту, якщо середньомісячний дохід цих  осіб  нижчий,  ніж  встановлений прожитковий мінімум; { Абзац третій  частини  п'ятої  статті  7  в  редакції  Закону  N 4523-VI (  4523-17  )  від  15.03.2012;  із  змінами,  внесеними згідно із Законом N 5290-VI ( 5290-17 ) від 18.09.2012 }
     дітям та молоді, які знаходяться у складній життєвій ситуації у зв'язку з інвалідністю,  хворобою,  сирітством, безпритульністю, малозабезпеченістю, конфліктами і жорстоким ставленням у сім'ї.
     Особам,   крім  зазначених  у  частині  п'ятій  цієї  статті, соціальні  послуги  в  обсягах, визначених державними стандартами, можуть  надаватися із встановленням диференційованої плати залежно від  доходу  таких  осіб  у  порядку  ( 1184-2012-п ), визначеному Кабінетом Міністрів України.
{  Частина  статті  7  в  редації Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Соціальні   послуги   понад   обсяги,   визначені  державними стандартами,  надаються  за  плату. Порядок регулювання тарифів на соціальні   послуги   (   268-2005-п  )  встановлюється  Кабінетом Міністрів України.
{  Частина  статті  7  в  редації Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Фізичним особам, які надають соціальні послуги, призначаються і  виплачуються  компенсаційні виплати в порядку ( 558-2004-п ) та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. 
     { Статтю 8 виключено на підставі Закону N 1759-VI ( 1759-17 ) від 15.12.2009 } 
     Стаття 9. Порядок і умови отримання соціальних послуг
     Для отримання  соціальних послуг,  що надаються державними та комунальними суб'єктами,  особа, яка їх потребує, має звернутися з письмовою  заявою  до місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
     Для отримання соціальних послуг,  що  надаються  недержавними суб'єктами,  особа,  яка їх потребує,  звертається до відповідного суб'єкта, що їх надає.
     У разі якщо особа,  яка потребує соціальних послуг,  за віком або  станом  здоров'я  неспроможна самостійно прийняти рішення про необхідність їх надання,  таке рішення  може  прийняти  опікун  чи піклувальник,   органи   опіки   та   піклування   відповідно   до законодавства.

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/966-15

4

Стаття 10. Основні права отримувачів соціальних послуг
     При одержанні соціальних послуг громадяни мають право на:
     поважливе і гуманне ставлення з боку  суб'єктів,  що  надають соціальні послуги;
     вибір установи   та   закладу,   а  також  форми  соціального обслуговування;
     інформацію щодо  своїх  прав,  обов'язків  та  умов   надання соціальних послуг;
     згоду на соціальні послуги;
     відмову від соціальних послуг;
     конфіденційність інформації  особистого  характеру,  що стала відомою суб'єкту, який надає соціальні послуги;
     захист своїх прав  і  законних  інтересів,  у  тому  числі  в судовому порядку.
     Стаття 11. Основні права та обов'язки осіб, що надають                 соціальні послуги
     Особи, що надають соціальні послуги, мають право на:
     профілактичний огляд і обстеження при прийнятті на роботу  та диспансерний нагляд за рахунок роботодавця;
     захист професійної  честі,  гідності та ділової репутації,  у тому числі в судовому порядку;
     підвищення кваліфікації у встановленому  порядку  за  рахунок роботодавця;
     забезпечення спеціальним   одягом,   взуттям  та  інвентарем, велосипедами і проїзними квитками або виплату грошової компенсації за їх придбання;
     при виконанні      службових      обов'язків     першочергове обслуговування  на  підприємствах,  в   установах,   організаціях, зокрема підприємствах зв'язку, технічного обслуговування і ремонту транспортних  засобів,  служби  побуту,   торгівлі,   громадського харчування,    житлово-комунального    господарства,   міжміського транспорту.
     Особи, що надають соціальні послуги, зобов'язані:
     сумлінно надавати соціальні послуги особам, які перебувають у складній життєвій ситуації;
     керуватися у  своїй  діяльності  основними принципами надання соціальних послуг;
     поважати гідність громадян;
     не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, які одержують соціальні послуги;
     надавати особам,  які  обслуговуються,  повну  інформацію про зміст і види соціальних послуг;
     зберігати в таємниці інформацію, отриману в процесі виконання своїх обов'язків, а також ту інформацію, яка може бути використана проти особи, що обслуговується.
     Стаття 12. Структура сфери надання соціальних послуг та                 управління нею
     Сфера надання  соціальних послуг заснована на використанні та розвитку  всіх  форм  власності  і  складається  з  державного  та недержавного секторів.
     До державного сектору входять суб'єкти,  що надають соціальні послуги і знаходяться  в  державній  власності,  управління  якими здійснюється центральними органами виконавчої влади.
     Комунальний сектор  включає  установи  та заклади комунальної власності,  які  надають  соціальні  послуги   і   знаходяться   в підпорядкуванні органів місцевого самоврядування.
     Управління державним  та  комунальним  секторами здійснюється відповідними  органами  виконавчої  влади  та  органами  місцевого самоврядування.
     До недержавного   сектору   також   відносяться   громадські, благодійні,  релігійні організації та  фізичні  особи,  діяльність яких  пов'язана з наданням соціальних послуг.  Управління сектором здійснюється в порядку, визначеному законодавством та відповідними статутами.
     Державні та   комунальні   заклади  і  установи,  що  надають соціальні послуги,  не підлягають приватизації і  не  можуть  бути перепрофільовані на інші види діяльності.
     Порядок створення,  діяльності,  реорганізації  та ліквідації установ і закладів,  що надають соціальні  послуги  незалежно  від форм власності, визначається законодавством України.
     Науково-методичне забезпечення   сфери   надання   соціальних послуг здійснюється органами державного управління.
     Стаття 13. Співробітництво під час організації надання                 соціальних послуг
     Центральні та   місцеві   органи   виконавчої  влади,  органи місцевого самоврядування під час  організації  надання  соціальних послуг  співробітничають  між  собою,  а також із суб'єктами,  які надають соціальні послуги, іншими юридичними та фізичними особами.
     Місцеві    органи    виконавчої   влади,   органи   місцевого самоврядування шляхом збирання, узагальнення та аналізу інформації про  становище  і  життєві  обставини  особи або соціальної групи, оцінки   впливу  послуг  на  процес  подолання  складних  життєвих обставин  визначають  потреби  у  соціальних  послугах, їх видах і обсягах   та   забезпечують   їх  надання,  у  тому  числі  шляхом соціального   замовлення,  за  рахунок  коштів,  передбачених  цим Законом для фінансування соціальних послуг.
{  Статтю  13 доповнено новою частиною згідно із Законом N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     У разі залучення бюджетних коштів до фінансування  соціальних послуг,   які   надаються  в  установленому  порядку  недержавними суб'єктами чи фізичними особами,  місцеві органи виконавчої влади, органи  місцевого самоврядування на конкурсній основі укладають із суб'єктами,  що  надають  соціальні  послуги,  договір  щодо  умов фінансування   та  вимог  до  обсягу,  порядку  і  якості  надання соціальних послуг.
     Правила організації  та  проведення  конкурсу  на   залучення бюджетних  коштів  для  надання  соціальних  послуг ( 559-2004-п ) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
     Місцеві органи    виконавчої    влади,    органи    місцевого самоврядування,  що уклали договір щодо залучення бюджетних коштів до фінансування соціальних послуг з недержавними  суб'єктами,  які перемогли    у   конкурсі,   здійснюють   контроль   за   цільовим використанням бюджетних коштів та якістю надання послуг.
     Стаття 14. Фінансування соціальних послуг
     Фінансування соціальних послуг здійснюється за рахунок коштів державного   та  місцевих  бюджетів,  спеціальних  фондів,  коштів підприємств,  установ та організацій,  плати за соціальні послуги, коштів  благодійної  допомоги  (пожертвувань),  коштів одержувачів соціальних послуг та інших джерел, передбачених законодавством.
     У місцевих бюджетах повинні плануватися кошти,  необхідні для фінансування соціальних послуг.
     У державному та місцевих бюджетах повинні передбачатися кошти для фінансування цільових програм надання соціальних послуг.
     Фінансування територіальних   програм   розвитку   соціальних послуг   здійснюється   за  рахунок  виділених  місцевому  бюджету цільових субвенцій чи шляхом кооперування коштів місцевих бюджетів на реалізацію спільних проектів.
     Стаття 15. Обмеження права на соціальні послуги
     У разі якщо особа, що отримує соціальні послуги, без поважних причин не виконує вимоги їх одержання, суб'єкт, що надає соціальні послуги, виносить такій особі письмове попередження про можливість відмови від надання соціальних послуг або обмеження у їх наданні.
     У разі якщо  особа  отримує  соціальні  послуги  та  письмово попереджена  про  можливість відмови від надання соціальних послуг або обмеження у їх наданні,  але продовжує не виконувати вимоги їх одержання, відповідний суб'єкт, що надає соціальні послуги, може в односторонньому порядку обмежити або припинити надання  соціальних послуг  такій особі,  про що письмово інформується зазначена особа та  місцевий   орган   виконавчої   влади   чи   орган   місцевого самоврядування.
     Обмеження в  отриманні  одного виду соціальних послуг не може бути підставою для обмеження  в  наданні  іншого  виду  соціальних послуг.
                            Розділ IV
              ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ НАДАННЯ                         СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ 
     {   Статтю   16   виключено  на  підставі  Закону  N  1759-VI ( 1759-17 ) від 15.12.2009 } 
     Стаття 17. Кадрове забезпечення надання соціальних послуг
     Надання  соціальних  послуг  здійснюють соціальні працівники, інші фахівці, соціальні робітники.
     Кваліфікаційні   вимоги   до  соціальних  працівників,  інших фахівців,  які  надають  соціальні  послуги,  порядок їх атестації (  z1771-12  )  визначають відповідні центральні органи виконавчої влади.
     Підвищення   кваліфікації   соціальних   працівників,   інших фахівців   проводять  навчальні  заклади  (у  тому  числі  заклади післядипломної  освіти),  що  мають  відповідну ліцензію, видану в установленому   порядку.  До  підвищення  кваліфікації  соціальних працівників   зазначені   заклади   можуть   залучати   громадські організації,  їх  підприємства, установи та організації, які мають досвід  роботи  з  відповідними  категоріями  осіб  та соціальними групами.
     До  надання  соціальних  послуг  можуть залучатися волонтери, діяльність яких регулюється законом.
{  Стаття  17  із  змінами,  внесеними згідно із Законом N 3236-VI (   3236-17   )  від  19.04.2011;  в  редакції  Закону  N  4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }
     Стаття 18. Організація, координація роботи та контроль                 за наданням соціальних послуг
     Центральні та  місцеві  органи  виконавчої  влади  та  органи місцевого  самоврядування  в межах своїх повноважень організовують роботу з  надання  відповідних  соціальних  послуг  та  здійснюють контроль за діяльністю суб'єктів, що надають соціальні послуги.
     Контроль за    цільовим   використанням   бюджетних   коштів, спрямованих  на  фінансування  соціальних   послуг,   здійснюється відповідними  центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого  самоврядування,  а  також  органами  з  питань фінансового контролю відповідно до їх повноважень.
                             Розділ V
           ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА                       ПРО СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ
     Стаття 19. Оскарження рішення про відмову в наданні,                 зменшення обсягу або припинення надання                 соціальних послуг
     Рішення про  відмову  в   наданні,   обмеження   обсягу   або припинення  надання  соціальних  послуг  державними і комунальними суб'єктами може бути оскаржено до центрального чи місцевого органу виконавчої  влади або органу місцевого самоврядування,  який видав дозвіл на надання соціальних послуг (для недержавних суб'єктів, що надають  соціальні  послуги,  -  до  органу,  який видав дозвіл на надання соціальних послуг), або суду.
     Стаття 20. Відповідальність за порушення законодавства про                 соціальні послуги
     Особи, винні у порушенні законодавства про соціальні послуги, несуть   цивільно-правову,   адміністративну    або    кримінальну відповідальність згідно з законами України.
                            Розділ VI
                    МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
     Стаття 21. Участь України в міжнародному співробітництві у                 сфері надання соціальних послуг
     Україна бере участь у міжнародному  співробітництві  у  сфері надання соціальних послуг.
                            Розділ VII
                       ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
     1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року.
     2. Кабінету Міністрів України:
     у тримісячний   термін   з  дня  опублікування  цього  Закону прийняти нормативно-правові акти,  які  регулюють  виконання  норм цього Закону;
     подати на  розгляд  Верховної  Ради  України  пропозиції щодо внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону;
     привести свої  нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
     забезпечити перегляд  та  скасування  міністерствами,  іншими центральними  органами  виконавчої  влади  їх  нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
     3. До приведення у відповідність із цим Законом закони,  інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону. 
Президент України                                         Л.КУЧМА
м. Київ, 19 червня 2003 року           N 966-IV

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/966-15


Вы здесь » Надежда - предпринимателям Украины » Новый форум » СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ